اعطای جوایز جشنواره بین المللی عکس خیام در مجارستان

unnamed

آیین اعطای جوایز دومین جشنواره بین المللی عکس عمر خیام با حضور سفیر کشورمان و مدیرکل امور فرهنگی وزارت امور خارجه و تجارت مجارستان در بوداپست برگزار شد.

سفیر کشورمان در این آیین که روز جمعه در محل سفارت ایران در بوداپست برگزار شد، به چهار عکاس مجاری که در دومین نمایشگاه بین المللی عکس خیام در سال گذشته در ایران شرکت کرده بودند، جوایزی را اعطا کرد.

محمدرضا مرشد زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آغاز این آیین ضمن خیر مقدم به مدیرکل وزارت امور خارجه مجارستان و برندگان جشنواره مزبور، در سخنانی به هنرهایی که ریشه ایرانی دارند و در زمان حاضر در برخی کشورها مطرح هستند، اشاره کرد.

وی با اشاره به تاریخچه هنر عکاسی و همچنین برگزاری نمایشگاه های بین المللی عکس در سراسر ایران، بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در اشتراکات فرهنگی دو ملت برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف تأکید کرد.

سفیر کشورمان در بوداپست همچنین با تجلیل از جایگاه برجسته عمر خیام، خدمات ارزنده این استاد و دانشمند بزرگ ایرانی را در عرصه های مختلف علوم مورد اشاره قرار داد.

مرشدزاده همچنین در پایان این آیین ضمن تاکید بر توسعه همکاری های فرهنگی بین ایران و مجارستان، خواستار امضای هرچه سریع تر برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور شد.

 
لاسلو ویزی مدیر کل وزارت امور خارجه مجارستان نیز در این آیین بر گسترش همکاری های فرهنگی میان دو کشور تأکید کرده و حضور عکاسان مجاری در جشنواره فوق الذکر را گامی مثبت برای توسعه این قبیل همکاری ها برشمرد.

در پایان این آیین جوایزی توسط سفیر کشورمان به برندگان جایزه فوق الذکر اعطا شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.