یادبودی برای عکاس انقلاب

url

مراسم اولین سالگرد درگذشت حسین پرتوی – عکاس انقلاب – به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سیدعباس میرهاشمی ، رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس  اظهار کرد: همیشه در هر جامعه‌ای، افراد شاخصی هستند که کارهای ماندگار انجام می‌دهند. کارهایی که منحصر به زمان خاصی نیستند و از اهمیت بالایی برخوردارند. حسین پرتوی یکی از این افراد بود.

او ادامه داد: مراسم یادبودی که انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برای این عکاس برگزار می‌کند برای حفظ یاد و نام او و یادآوری کارهایش در زمینه عکاسی و مدیریت درست در حوزه‌ی کاری‌اش است. او شاگردانش را عمیق تربیت کرد و شایسته است که هرگز فراموش نشود.

میرهاشمی با اشاره به گذشت یک سال از درگذشت حسین پرتوی، گفت: یک سال است که پرتوی را نداریم و انجمن تصمیم گرفت با همراهی خانواده این هنرمند، مجلس یادبودی را برای رعایت شأن او با حضور دوستان و علاقه‌مندان برگزار کند.

مراسم بزرگداشت حسین پرتوی روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان دکتر فاطمی برگزار می‌شود.

حسین پرتوی، خالق عکس معروف و تاریخی دیدار همافران ارتش با حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه علوی در سال ۵۷، روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۹۳ پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بیماری در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

از جمله دیگر آثار مهم این هنرمند می‌توان به عکس مربوط به بسته شدن فرودگاه به فرمان بختیار در ۴ بهمن ماه ۱۳۵۷، عکس مربوط به اعدام سران حکومت پهلوی در دبیرستان‌های علوی و رفاه، عکس مربوط به ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ اشاره کرد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.