فراخوان پنجمین دوره جایزه عکس شید

SheedAward-Poster

شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه هر سال توسط سایت عکس آنلاین برپا می‌گردد.

آیین نامه بخش رقابتی پنجمین دوره جایزه شید

– در پنجمین دوره جایزه شید در «بخش رقابتی» تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند اجتماعی» پذیرفته می‌شود. تمامی مراحل ثبت نام و ارسال آثار و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سایت عکس آنلاین صورت می‌گیرد.

– همه‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

– در پنجمین دوره جایزه شید تنها مجموعه عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکس‌های مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.

– مجموعه عکس‌ها باید در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۱ دی ۱۳۹۲ لغایت ۱۲ دی ۱۳۹۳) عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه‌های بلند مدت که در بازه زمانی بیش از یکسال گذشته عکاسی شده‌اند، حداقل یکی از عکس‌های مجموعه باید در سال ۲۰۱۴ عکاسی شده باشد.

– هر عکاس حداکثر با ۲ مجموعه عکس و هر مجموعه شامل ۷ تا ۱۵ فریم عکس می‌تواند در جایزه شید شرکت کند.

– هیات داوران بر اساس تمام فریم‌های ارسال شده به یک مجموعه داوری خواهند کرد و امکان انتخاب از میان عکس‌های ارسال شده از یک مجموعه برای داوران وجود نخواهد داشت. ارسال عکس‌های ضعیف برای بالاتر بردن تعداد عکس‌های یک مجموعه ممکن است منجر به حذف کل یک مجموعه بشود.

– مجموعه‌ها باید شامل متنی شامل عنوان و توضیحات کلی مجموعه باشد. مجموعه‌هایی که فاقد این اطلاعات باشند داوری نخواهند شد. عکاس باید عنوان و توضیحات هر مجموعه را در قالب یک فایل WORD داخل فولدر عکس‌ها ارسال نماید. در صورت نیاز به ارسال زیرنویس‌های جداگانه برای عکس‌ها، این زیرنویس‌ها نیز در همان فایل word ارائه شود.

– آثار فقط باید بصورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۰۰۰ پیکسل باشد. ترتیب اولویت عکس‌های یک مجموعه بر اساس نامگذاری فایل‌ها خواهد بود.

– آثار ارسال شده می‌توانند رنگی، سیاه و سفید، مونوکروم، آنالوگ یا دیجیتال باشند. ویرایش عکس‌ها تنها در حدی که به اصالت تصویر خدشه وارد نکند مورد قبول است. هیچگونه ترفندی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش نماید مورد قبول نیست. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی، کراپ در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده هیات داوران است.

– برگزار کننده حق دارد در هر مرحله‌ای از پروسه برگزاری جشنواره، فایل اصلی عکس ارسال شده را از عکاس درخواست کند. ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

– هزینه ورودی برای ارسال ۱ مجموعه مبلغ ۲۰ هزار تومان و برای ارسال ۲ مجموعه مبلغ ۳۵ هزار تومان است. هزینه‌های دریافتی صرف برگزاری جایزه خواهد شد.

– عکاسان لازم است از طریق صفحه پرداخت هزینه ورودی را پرداخت نمایند. پس از پرداخت ورودی و تایید آن به صفحه ارسال آثار هدایت خواهند شد. در این صفحه وارد نمودن شماره تراکنش پرداختی ضروری است.

– عکاسان باید مجموعه عکس‌های خود را حداکثر تا پایان ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ (۷ آپریل ۲۰۱۵) بصورت اینترنتی ارسال کنند. با پایان مهلت ثبت‌نام امکان ارسال آثار غیرفعال خواهد شد. مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نمی‌شود.

– ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

گاهشمار
آخرین مهلت ارسال آثار: پایان ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ – (مهلت ارسال آثار تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد)

جوایز
جایزه شید شامل تندیس شید، لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی است که به انتخاب هیات داوران به یک عکاس اعطا می‌شود.

دبیر و داوران
هیأت داوران: مهران مهاجر، پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق نیا، جلال شمس آذران و آرش خاموشی
دبیر اجرایی: روشن نوروزی
تماس با دبیرخانه:

sheedaward@Gmail.com

.

© عکس پوستر از امین رحمانی – منتخب بخش نمایشگاهی چهارمین دوره جایزه شید

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.