نمایشگاه عکس” عاشورا به روایت تصویر”

نمایشگاه عکس ” عاشورا به روایت تصویر” در فرهنگسرای شفق

دبیر اجرایی نمایشگاه” عاشورا به روایت تصویر” با بیان اینکه در این نمایشگاه خواسته ایم آیین عزاداری در استان لرستان بویژه شهر خرم آباد را به تصویر بکشیم، گفت: مراسم‌ عزاداری ایام محرم اهالی خرم‌آبادکه قدمتی بیش از هزار سال دارد تا به امروز کم‌تر دچار تغییر و تحول شده است.

مهدی ساعت ساز با اشاره به اینکه گِل مالی از آئینی است که مردم لرستان در سوگواری‌های مختلف از جمله در مرگ افراد خانواده و یا عزاداری‌های مذهبی انجام می‌دهند، افزود: این آئین در ماه محرم بویژه در روز عاشورا بیشتر به چشم می آید.

وی تصریح کرد:این آیین در لرستان دارای چند مرحله ا ست که از روز هفتم محرم که به روز ” تراش عباس ” موسوم است شروع می شود.همچنین این مراسم در سوگواری های بزرگان و افراد خانواده نیز برگزار می گردد ولی در ایام محرم و روز عاشورا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ساعت ساز با توضیح این مطلب که برای درک عمق اندوه اهالی منطقه در غم سالار شهیدان و آئین عاشورایی گل مالی استان لرستان باید ماه محرم را اینجا باشید،افزود: نمایشگاه عاشورا به روایت تصویر ، سعی دارد گوشه ای از این آئین را به تصویر در آورد.

دبیر اجرایی نمایشگاه” عاشورا به روایت تصویر” ادامه داد: این نمایشگاه به همت عکاسان علاقمند به آئین های مذهبی در تاریخ ۱۵ الی ۲۰ آذر ماه در فرهنگسرای شفق برگزارمی شود.

وی در پایان افزود: تصاویر ارائه شده در نمایشگاه به صورت رنگی و سیاه سفید با ابعاد ۱۰۰ * ۷۰ توسط آقایان نیکزاد تولایی ، مهدی ساعت ساز،سید مرتضی علوی ، یعقوب قاسمی و پویا مولا پناه تهیه شده است .

۸۸۲da9294887828e536a9ceb62b95ff192f23311d0322d45412666fdcb509c01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.