عکس‌هایی تحت تأثیر رمان «اسکار وایلد»

مریم نیازاده مجموعه‌ای از عکس‌های خود را که با الهام از رمان «تصویر دوریان گری» گرفته است، در گالری آتبین به‌نمایش می‌گذارد.

مریم نیازاده درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی عکس‌هایش، اظهار کرد:‌ ۱۸ عکس در ابعاد ۲۱*۲۸ سانتی‌متر که با الهام از رمان «تصویر دوریان گری» نوشته‌ی «اسکار وایلد» گرفته شده‌اند، روی دیوار می‌روند.

او ادامه داد: این عکس‌ها رابطه‌ی مستقیمی با خود رمان ندارند و تأثیرگرفته از آن هستند. برای این مجموعه، از میوه‌ها و سبزیجات دفرمه‌شده در استودیو عکاسی شده است.

این هنرمند همچنین گفت: من این رمان را یک‌بار وقتی بچه بودم به‌خاطر طرح روی جلدش خواندم و یک‌بار هم چند وقت پیش. به نظر من، این کتاب و داستانش با دنیای معاصر، انسان‌ها و روابط و شرایطی که در زندگی امروز هست، همخوانی زیادی دارد.

نیازاده فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارشناسی عکاسی از دانشگاه هنر تهران است و در زمینه‌ی عکس و ویدیوآرت فعالیت می‌کند. او پیش از این دو نمایشگاه انفرادی دیگر در گالری آتبین برگزار کرده و در نمایشگاه‌های گروهی «خط کشی، تایپو برلین و دیزاین ترانسفر» و «تهران – برلین در دست انجام ۲۰۰۷، کارگاه وپروژه تبادلی» با گالری طراحان آزاد همکاری داشته است.

همچنین ویدیوی «پرتوهای آبی» مریم نیازاده نیز در گالری «سالا اونو» شهر رُم و گالری «آپیجای مدیا»ی شهر دهلی‌نو به‌نمایش درآمده است.

نمایشگاه عکس این هنرمند از ۳۰ آبان تا هفتم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آتبین واقع در خیابان ولیعصر، چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

منبع : خبرگزاری ایسنا ۵۰۷۲۵_۶۳۵۵۱۸۳۲۹۳۱۹۶۳۰۷۳۳_s

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.