فراخوان سومین سوگواره‌های‌ عاشورایی عکس

سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر ه

همزمان با ایام عزای سید و سالار شهیدان، فراخوان سومین سوگواره‌های عاشورایی پوستر و عکس هیأت، اعلام شد.

به گزارش دبیرخانه سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت، سومین سوگواره عکس هیأت، در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار می‌گردد. بخش اصلی با موضوع جلسه هیأت، شامل بهشت: فضای داخلی جلسه (با محوریت نظم)، ملکوت: فضای بیرونی جلسه (با محوریت اخلاص عزاداری)، شام غریبان: عکس پایانی و یادبود مراسم هیأت، برگزار می‌گردد. در بخش جنبی، دو موضوع آیین‌های سوگواری و عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهند گرفت؛ بخش ویژه نیز با موضوع پیاده روی اربعین، از نجف تا کربلا برگزار خواهد شد.
سومین سوگواره عاشورایی پوستر هیأت در بخش اصلی با موضوع پوسترهای اطلاع رسانی هیأت، شامل جام الست: پوسترهای اطلاع‌رسانی عاشورایی هیأت، پیمانه جاری: پوسترهای اطلاع‌رسانی جلسات هفتگی هیأت و شرب مدام: پوسترهای اطلاع‌رسانی سایر مجالس و برنامه‌های هیأت، برگزار می‌گردد. در بخش جنبی نیز دو موضوع طراحی جایگاه و فضاسازی هیأت، و پوسترهای عاشورایی، پذیرفته خواهد شد.

سومین سوگواره عکس هیأت، مواردی چون استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و هیأت‌داری،‌ فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره، ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط و تعامل بین هنرمندان و هیأت‌ها، شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها را از جمله اهداف خود قرار داده است.
سوگواره پوستر نیز با اهدافی چون استفاده از ظرفیت گسترده پوسترهای اطلاع‌رسانی هیأت‌ها برای انتقال فرهنگ عاشورا و عزاداری، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو با اهداف سوگواره،‌ شناسایی و معرفی مراسم و صحنه‌آرایی هیأت‌ها، ترغیب هنرمندان فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با هیأت و مراسم مذهبی، ایجاد ارتباط وتعامل بین هنرمندان و هیأت، شناسایی، سازماندهی و رشد استعدادهای نهفته در هیأت‌ها، شناسایی و ارتقاء صحنه‌آرایی جایگاه و دکور هیأت‌ها، ترغیب هنرمندان هیأتی به خلق پوسترهای اطلاع‌رسانی فاخر و در شأن هیأت‌های مذهبی اعلام فراخوان کرده است.

سوگواره پوستر توسط اساتید آقایان مسعود نجابتی، صداقت جباری، سید حسن موسی‌زاده، محمدرضا دوست‌محمدی و سید مهدی حسینی داوری می‌شود. آقایان سید عباس میرهاشمی،‌ فرهاد سلیمانی، ابراهیم سلیمانی، کمال الدین شاهرخ و جاسم غضبان‌پور نیز داوران سوگواره بین‌المللی عکس هیأت می‌باشند.
سه مقام نخست بخش اصلی سوگواره‌های پوستر و عکس، از این هدایا برخوردار خواهند شد: رتبه اول یک سکه بهار آزادی به همراه سه میلیون تومان کمک به هیأت؛ رتبه دوم، نیم سکه بهار آزادی به همراه دو میلیون تومان کمک به هیأت؛ و رتبه سوم، ربع سکه بهار آزادی به همراه یک میلیون تومان کمک به هیأت. در هر کدام از بخش‌های جنبی یک نفر برگزیده خواهد شد که هدیه ایشان نیم سکه بهار آزادی و بخش ویژه نیز یک سکه بهار آزادی خواهد بود.
خرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره‌ها که به همت «جامعه ایمانی مشعر» برگزار می‌گردد، سی‌ام آذر۱۳۹۳ مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی اینترنتی  www.soog1542.comمراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.