سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران شد

139306251214294563645793

طی حکمی از سوی محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری، سید احسان باقری به عنوان مدیر خانه عکاسان ایران منصوب شد.

ددر متن این حکم که از سوی محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری ابلاغ شده، آمده است:

احتراماً، نظر به شایستگی‌ها و تجارب ارجمندتان در حوزه هنری عکاسی، جناب عالی را به عنوان مدیر خانه عکاسان ایران منصوب می‌کنم.
خانه عکاسان ایران با بیش از دو دهه سابقه فعالیت، هم اکنون یکی از معتبر‌ترین جایگاه‌ها و پایگاه‌های عکس و عکاسی در کشور است. انتظار دارم در دوره مدیریت شما این مرکز با حفظ و تقویت شأن گذشته، مرجع و ملجاء عکاسان جوان و متعهد و انقلابی و محل بهره‌گیری از نظرات و مشورت‌های هنرمندان پیش کسوت این هنر پیشرو باشد.

ایجاد امکان برای رشد و پرورش نسلی جدید از عکاسان انقلابی و حزب اللهی، توسعه بانک عکس و منابع تصویری حوزه انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، زمینه سازی برای تولید محصولات فرهنگی مبتنی بر عکس و همکاری با مرکز آموزش اسلامی هنر برای آموزش و پرورش نسل فردای عکاسان انقلاب اسلامی، از جمله انتظارات اینجانب از جناب عالی است.
ان شاءالله به مدد همت بلند و کمک پیش کسوتان عکاسی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) در اجرای مأموریت‌های محوله موفق خواهید بود.
جا دارد از زحمات بی‌شائبه هنرمند ارجمند جناب آقای رسول اولیاءزاده در طول مدت مسئولیتشان تشکر و قدردانی کنم.

سید احسان باقری متولد ۲۳ شهریور ۱۳۶۰ در شمیران است. وی فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد روان‌شناسی مشاوره بوده و برای اولین بار در ایران پایان نامه کار‌شناسی ارشد خود را با موضوع «بررسی اثربخشی عکس درمانی (phototherapy) برای افزایش خودپنداره‌ دانشجویان» ارائه کرده است.

وی مدرس دانشگاه از سال ۱۳۸۷ تاکنون است و در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران عضویت دارد. باقری مدیر هنری شرکت‌های «مکین دریا» و «تیواصنعت» را نیز به عهده داشته و به عنوان مشاور در فرهنگسرای دانشجو فعالیت کرده است.

برگزاری کارگاه‌های هنری روان‌شناسی، هنردرمانی و عکس درمانی و روان‌شناسی تبلیغات از۱۳۸۸ تاکنون نیز از جمله فعالیت‌های اوست.

از سوابق هنری باقری می‌توان به کسب رتبه‌ دوم پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی، برگزیده‌ یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در سال ۱۳۸۷، برگزیده‌ دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد.
وی در زمینه «عکاسی صحنه‌پردازی شده» پروژه‌های متعددی را در سطح ملی اجرا کرده است.
سیداحسان باقری شرکت در هشت نمایشگاه عکس گروهی را نیز در کارنامه خود دارد.
از تالیفات وی می‌توان به دو کتاب عکس «روند ساخت مترو تهران» و «پیاده آمده‌ام» اشاره کرد.

رسول اولیازاده که پیش از این به عنوان مدیر خانه عکاسان ایران فعالیت داشت، طی حکمی در حال حاضر در سمت مشاور محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.